03 augustus 2022

Eet meer groente en fruit aan de hand van deze tips

De richtlijnen voor het eten van groente en fruit zijn momenteel 250 gram groente en twee stuks fruit. Hierdoor krijg je bijvoorbeeld voldoende vitamine C binnen. Deze vitamine ondersteunt onder andere je immuunsysteem, speelt een rol bij de vorming van botten en het normaal functioneren van de huid. Helaas lukt het een groot deel van de bevolking niet om aan deze hoeveelheden te voldoen. Heb jij hier ook moeite mee? Lees dan de onderstaande tips en begin vandaag nog met een gezondere manier van leven.

Groentesap drinken is de eenvoudigste manier om meer vitamine C te consumeren

Een veel voorkomende reden waarom mensen weinig groente en fruit eten is het feit dat het meer tijd kost dan andere tussendoortjes en snacks. Ze hebben geen zin of tijd om alles te pellen, schoon te maken en in stukjes te snijden. Een mooie oplossing voor al die mensen is het drinken van sap. Kies dan wel voor drankjes die voornamelijk uit groente bestaan. De meest gezonde sappen bevatten maximaal 30% fruit. Dat komt omdat vruchten veel suiker bevatten. Daarom is het minder gezond om ze in grote hoeveelheden te consumeren.

De beste sappen voor de gezondheid

Ben je op zoek naar sappen die het meeste voordeel voor je gezondheid opleveren? Kies dan voor sappen die bereid zijn op basis van de slowjuice methode. Daardoor blijven alle vitamines en mineralen behouden. Dergelijke sappen zijn zo gezond dat je ze zelfs gebruikt om je lichaam te detoxen. Heb je interesse in het ontgiften van je lichaam? Ontdek dan de beste detox kuren op een rij.

Begin al met het eten van groente tijdens het ontbijt

Het spreiden van groente over de dag is een mooi initiatief om meer vitamine C te eten. Begin bijvoorbeeld al bij het ontbijt. Beleg je brood met extra plakjes rauwkost of kies voor gegrilde groente. Het geeft je leven meer smaak en maakt het eten van 250 gram groente veel eenvoudiger.

Kies voor gezonde snacks om je honger te stillen

Met deze tip sla je twee vliegen in één klap. Want als we honger krijgen grijpen we graag naar ongezonde snacks. Denk bijvoorbeeld aan koekjes, snoepgoed en chips. In plaats daarvan is het veel beter om voor snackgroente te kiezen. Zet gewoon een schaaltje naast je neer terwijl je werkt, tv kijkt of een boek leest. Het is een fris tussendoortje die bovendien de honger stilt. Je grijpt hierdoor minder snel naar een ongezonde snack. Op deze manier zet je gelijk twee stappen in de richting naar een gezondere levensstijl.

Foto's:


r